Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Douglas College Flyers - 1970s-1990s
Dénomination générale des documents
- Document textuel
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
Niveau de description
Dossier
Dépôt
Cote
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
ca. 1972 - 1992 (Création/Production)
- Producteur
- Public Information Office
Zone de description matérielle
Description matérielle
1 folder
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Histoire administrative
Since the college's opening in 1970 until a name change in the late 1990s, the Public Information Office (PIO) was responsible for promoting the institution both within the campus community and throughout the Lower Mainland. The PIO shared information about programming and events, working with the administration and other internal stakeholders to develop and promote the College's public image. The office produced advertisements, drafted speeches and press releases, designed posters and brochures, and publicized the accomplishments of faculty, staff, and students. William Bell led the PIO as Public Information Officer from the early 1970s until 1992. He was succeeded by Brad Barber.
In 1996, the Public Information Office became the Communications and Marketing Office.
Historique de la conservation
Portée et contenu
File consists of flyers and other promotional materials produced by the Public Information Office. These include, but are not limited to, materials related to: a College open house (March 1983), a public lecture series on environment issues in the Lower Mainland (1989), a Lee Maracle speaking event, a guide to PIO services, Arts and Entertainment events (Spring 1988), a faculty "yellow pages" (October 1990), a brochure related to College access for persons with disabilities, and the opening of the Thomas Haney Centre (October 1992).
Zone des notes
État de conservation
Source immédiate d'acquisition
Classement
Langue des documents
- anglais